fredag den 9. marts 2012

Kunstner 2/ Britt Salver



Britt Salver – det er mig


Student i 1966
Lærer i 40 år
NU er jeg kunstner
Og det har jeg øvet mig på hele livet
Uden at jeg altid har vidst det...



Her kommer fortællingen om mine ansigtsmalerier…

I kunsten er alvoren mit fingeraftryk!

Jeg maler børneansigter

Alle værker hedder THINKING
Uden at sige noget fortæller børn gennem deres tænksomme tavse ansigtsudtryk
så meget
Som alle vi, der ikke er børn længere, bør lægge mærke til
BØRN – alle børn fortjener at blive taget alvorligt
Børn er så sårbare og forsvarsløse
ALLE BØRN er alles børn
Vi skal række ud efter dem
Prøve at forstå dem
Værne om og beskytte dem
Give dem plads til uskylden, til drømme og håb og leg
Det lyder BANALT
Det er ramme alvor
Børnene er ethvert samfunds basis
De ER fremtiden
For UNGE er barndommen fortid
Unge mærker allerede hvad barndommens land har betydet
DET fortsætter
CHILDHOOD LASTS FOREVER
Sådan er det!
Vi må alle være med til at hjælpe børn
Som vi bedst formår
I mine malerier af børneansigter
indfanger jeg børn i tankefulde øjeblikke
Malerierne er ikke portrætter
De er udtryksfulde tavse børneansigter
Som jeg maler med akryl på lærred
I må hver især afgøre
Hvad det enkelte maleri udtrykker
Måske kan det føre til en indre rejse i forhold til jeres liv
Og en forståelse af jeres vej i livet
JA, MÅSKE til tanke og handling for andre
I min ungdom sang The Beatles om LOVE
Det gør de stadig
Kærlighed/LOVE er et grundvilkår
Intet barn er herre over sit lod i livet
I min barndom hørte vi om
De 3 norner
I kender dem sikkert
Nornerne hed
Urd, Verdande og Skuld
Det betyder det samme som
Fortid, nutid og fremtid
Hver gang et barn blev født
Kom de for at spinde, væve og sy barnets livstråd
Der skulle følge det fra fødsel til død
Kun nornerne vidste
Om barnets fortælling ville blive lang eller kort
Og kun nornerne vidste
Om der var mange knuder på tråden
Eller om den var let og glat

LIVET ER LIGE HER
Nyd nutiden
Glæd jer til fremtiden
Vi er alle medskabere og medansvarlige



Billedet her sælges for 4000 kr. Du kan købe det ved at kontakte mig



Britt Salver
Kontakt:
Britt Salver
Stubvænget 5
3220 Tisvildeleje
Mobil/ 23 30 27 07

Ingen kommentarer:

Send en kommentar